Pastýřský koláč / Shepherd's pie

Tento "koláč" mám už dlouho na svém seznamu receptů, které chci vyzkoušet tak jsem se do něj dnes rozhodla pustit. Na netu je spousta receptů i na vegan verzi a já si ho upravila podle sebe. Použila jsem sójový granulát, protože pokud jej dobře okořeníme skvěle nahradí mleté maso. Takto zapéct se dá jakákoliv zelenina a bramborová kaše zapečená do hněda je ještě o stupeň lepší než normálně.
K sójovému granulátu - ano tento výrobek ze sóji není zdravý, ale já jsem nikdy jsem nejedla extra zdravě takže tohle vege období je pro mé tělo určitě to nejlepší i se sójovými věcičkami jednou za čas :). A pokud sóju opravdu nechcete, můžete ji v tomto receptu nahradit čočkou.

Ingredience:
1 kg brambor
4 mrkve
cibule
hrst mraženého hrášku
hrst mražené kukuřice
asi 50g sójového granulátu
koření (např. mleté maso, česnek, sůl, pepř, chili, sójová omáčka...)
trocha mléka
máslo (provamel)

Postup:
1. Sójový granulát uvaříme v kořeněné vodě asi 15 min, slijeme a vymačkáme přebytečnou tekutinu. Mrkev nakrájíme na kolečka nebo kostičky. Brambory oloupeme a uvaříme do měkka.
2. Mezitím co se vaří brambory osmažíme na oleji nadrobno nakrájenou cibulku a na ni osmahneme pár minut mrkev. Přidáme sójový granulát a okořeníme pořádnou dávkou různých koření, přidáme trochu kečupu, zalijeme trochou vývaru a necháme odpařit. Poté vmícháme kukuřici a hrášek a hotovo.
3. Směs zeleniny a sóji dáme do zapékací nádoby. Z brambor uděláme hustější kaši a překryjeme jí směs. Pokapeme trochou másla a pečeme asi 30 minut.

Poznámka o kaši: Ta mi stále nevychází tak krásně jak bych chtěla, speciálně kvůli takovýmto receptům jsem si pořídila zdobičku, abych dělala takové ty krásné tvary. Poprvé jsem ji udělala moc řídkou a tak se hned tvar roztekl a dnes jsem ji teda udělala jen mačkačem a měla dobrou konzistenci, pak se ukázalo že mini kousky brambor se zasekávájí v té špičce :D Takže zas sem ji rozmixovala a měla ji moc řídkou. Jídlo tedy není moc fotogenické, ale je opravdu moc dobré. Pro lepší servírováni ale kaši udělejte opravdu hustější :).


3 komentáře:

  1. Naprosto vyborny recept. Delala jsem pro dceru, ale pochutnala si cela rodina. Vydej prosim e-book pro rodice veganu - urcite by jim to pomohlo.
    Drzim Ti palce. Jsi proste super :)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)