Pečená zelenina

Na tuto pečenou zeleninu můžeme použít v podstatě jakoukoliv zeleninu, kterou máme rádi, mělo by jí být asi 1,5 kg. V rozpise uvedu kolik jsem čeho použila já. V původním receptu byl včelí med, ten zaměníme za jakékoliv sladidlo rostlinného původu - já měla domácí pampeliškový med, můžeme použít také agavový nebo javorový sirup... fantazii se meze nekladou. Zelenina se dá použít jako příloha a nebo ji můžeme například podávat s kuskusem nebo jen tak s nějakým oblíbeným dipem.

Ingredience:
svazek mrkve
5 malých brambor
3 větší řepy
půlka máslové dýně
palice česneku
pár jarních cibulek
cibule
5 lžic olivového oleje
4 lžíce balzamikového octa
2 lžíce pampeliškového medu
2 lžičky papriky
2 lžičky kmínu
lžička rozmarýnu
sůl
pepř

Postup:
1. Očištěnou zeleninu nakrájíme na menší kousky. Ve větší míse smícháme všechny další ingredience a postupně v ní namáčíme jednotlivé druhy zeleniny a skládáme na plech s pečícím papírem. Řepu si necháme až nakonec, jinak zabarví ostatní zeleninu.
2. Posolíme, opepříme a vložíme do předehřáté trouby. Při občasném obracení pečeme asi 30 minut, pokud některá zelenina není ještě dost propečená tak ji necháme déle (mě se třeba řepa pekla skoro 50 minut).



6 komentářů:

  1. Dnes jsem vyzkoušela a luxusní. Díky za recept ;)

    OdpovědětVymazat
  2. trochu mě zarazilo, že "včelí med" nahrazujete "květovým" ....květový med nevyrábí včely?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No sou jenom 2 druhy medu - Květový ( luční ) a Medovicový ( lesní ) oba dva sou neveganské, takže markétka asi myslela "domácí květový med"
      anebo ji požívání medu jako vegance nevadí :)

      Vymazat
    2. no to jsem si právě nebyla jistá, že nevadí.. vzhledem k této větě: "zaměníme za jakékoliv sladidlo rostlinného původu - já měla domácí květový med"
      ale třeba je to jen moje špatná interpretace :)

      Vymazat
    3. Už to opravila na pampeliškovej ;)

      Vymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)