Čočkové kari a placky naan

Jelikož vegani do sebe musí ládovat luštěniny horem dolem, tak je celkem vhodné mít v zásobě více než jeden recept na čočku na kyselo. Použila jsem zelenou čočku, která se oproti klasické hnědé nemusí namáčet. Jako přílohu jsem zvolila indické placky naan, které jsem s menší úpravou udělala podle tohoto receptu. S tím rozdílem že v mé troubě se každá placka dělala 2 a půl minuty z každé strany. Ano v originálu je  uvedeno 1-2 minuty a neotáčet, ale má spešl trouba nemá funkci grilu, nemá vůbec nic a tak jsem každou placku po 2 a půl minutách otočila :D. Jo a recept na kari je z Albert magazínu, no joo no žádná inovace z mojí strany, ale zas jsem tento recept vypátrala, vystřihla, připnula na ledničku, kde čekal v řadě dalších vystřižených receptů a nakonec jsem jej uvařila, a to se taky cení no ne?

Ingredience na kari (asi 4 porce):
2 hrnky čočky (pokud máte hnědou tak namočenou předem)
1 cibule
4 stroužky česneku
1 lžičky strouhaného zázvoru
4 lžíce červené kari pasty
1 lžička kurkumy
1 lžička cukru
1 plechovka sekaných rajčat
125 ml kokosového mléka
sůl
oregano

Postup:
1. Čočku několikrát propláchneme a dáme do hrnce, smícháme s nasekanou cibulí, česnekem, zázvorem, kari pastou, kurkumou a cukrem.
2. Zalijeme rajčaty a přidáme vodu tak aby byla čočka ponořená. Vaříme pod pokličkou asi 40-60 minut. Během vaření doléváme vodu, jelikož se vypařuje. 
3. Na konci vmícháme kokosové mléko, oregano a osolíme.

Placky naan

250 g hladké mouky
2 lžičky cukru
1 lžička soli
7 g čerstvého droždí
3 lžíce oleje plus na vymazání
asi 2 dl vody
máslo
3 stroužky česneku

Postup:
1. Ze všech  ingrediencí, kromě másla a česneku vypracujeme pružné těsto, které necháme kynout 1 hodinu.
2. Těsto rozdělíme na 5 dílů a vytvarujeme podélné placky, které posypeme nadrobno nasekaným česnekem a necháme ještě 10 minut odpočinout.
3. Do rozehřáté trouby vložíme vymazaný plech a na něj po rozehřátí klademe placky. Já každou z jedné strany pekla 2,5 minut. V původním receptu je 2 minuty bez otáčení, zkuste a uvidíte. 

2 komentáře:

  1. Můžu se zeptat...jste-li vegan, jaktože máslo? :-)
    Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mám na mysli rostlinné máslo jako například Provamel nebo Soyatoo Tofubutter :) Nepíšu ke všemu to slovíčko vegan máslo, vegan smetana a podobně, protože veškeré věci které používám jsou prostě veganské ;)

      Vymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)