Focaccia

Tento chleba je výborný a přitom jej zvládne i ten nejmenší pekař (jako třeba já :D). Výtečně chutná třeba s hummusem.

Ingredience:
500 g hladké mouky
20 g droždí
400 ml vlažné vody
1 - 2 lžíce olivového oleje
hrubá možská sůl
sušená rajčata, olivy...

1. Droždí rozmícháme v míse s vodou dokud se nerozpustí. Postupně přisypáváme mouku.
2. Necháme vykynout až zdvojnásobí svůj objem,
3. Těsto rozdělíme na 2 části a z nich vyválíme asi 1,5 cm vysoké pláty. Posypeme solí, rajčaty a pokapeme olejem.
4. Olej spolu se solí lehce zamáčkneme do těsta a dáme péct na 12 - 16 minut. Krájíme až po vychladnutí!


5 komentářů:

  1. Vypadá skvěle a chutně! ale spíš mám větší chut na ten hummus..:D :( problém je, že si ho doma neumím tak dobře udělat a kupovat za 60 kč se mi opravdu nechce :D
    the-biggestfear.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Základní hummus: Do mixéru naházíš plechovku cizrny (bez nálevu a bez plechovky), jen jednoho panáka toho nálevu k tomu přileješ, aby to bylo mazlavé. Půl stroužku česneku, půl lžičky soli, špetka pepře, půl a nebo celá lžička mletého římského kmínu, 5lžic oleje (mě oliváč nejede, tak dávám jakýkoliv jiný), lžíce citonové šťávy, lžíce tahini (ve zdravé výživě je sklenice asi za 70korun, ale vydrží na desítky humusů. Snad jsem na nic nezapomněl. No a rozmixuješ do hladka :-) Takhle ho dělám já. A ta focaccia vypadá dobře, už dlouho ji chci vyzkoušet.

      Vymazat
  2. Miluju Focacciu! Recept vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. na kolik stupňů jsi ji pekla?

    OdpovědětVymazat
  4. na kolik stupňů jsi ji pekla?

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)