Aglio olio e růžičková kapusta

Růžičková kapusta je taková malinkatá opomíjená chudinka, kterou nikdo moc nemá rád a přitom je plná dobrých věcí jako je vitamín B1 a C, draslík nebo vápník. Musím se přiznat, že já ji také obcházela, ale když ona tak hezky roztomile kouká tak sem se rozhodla dát ji šanci a zatím mě nezklamala. Když se správně upraví má sladkou, lehce nahořklou chuť. Klasický recept na Aglio olio mám moc ráda, a proto jsem si říkala, že s kapustičkami by to mohlo být zajímavé zpestření. Inspirace je z mého oblíbeného časopisu Apetit, samozřejmě v origo receptu je parmigiano ale já použila Veganline (až Ježíšek donese pořádný mixér udělám si tunu vegan parmazánu). A pro ty co kapustičky nemusí, v tomto receptu moc kapustově nechutnají!

Ingredience na 2 porce:
cca 10 kapustiček
špagety (já půl balení)
4 stroužky česneku
30 ml olivového oleje + další na podávání
chilli vločky (nebo čerstvá paprička)
sůl



Postup:
1. Kapustičky rozebereme na lístky, česnek nakrájíme na plátky a dáme vařit špagety do osolené vody (platí že na 100g 1 litr vody a na každý litr jedna lžíce soli).
2. V pánvi začneme pomalu zahřívat česnek (nesmíme ho spálit, potom zhořkne) a po chvíli přidáme lístky kapustiček a okořeníme chilli. Asi po 3 minutách přilijeme trochu vody z těstovin a zahříváme 1-2 minuty.
3. Špagety smícháme s omáčkou a můžeme podávat posypané nějakým "sýrem".

3 komentáře:

  1. Vypadá to úchvatně, a i když chilli moc nemusím, tak to stejně asi vyzkouším :D

    OdpovědětVymazat
  2. Máš opravdu nádherný blog a moc krásně fotíš! A to ani nemluvím o vaření :D Sbíhají se mi sliny jen na to kouknu.
    Máš můj obdiv, vážně supr!

    OdpovědětVymazat
  3. Hrozně jednoduchý jídlo a strašně dobrý. Díky ti za něj. :-) Teda chili sem nahradil kayenským pepřem a ten česnek mi trošinku nahořk ale jinak super :-D Mám rád recepty z tvého blogu když hledám inspiraci jdu právě sem :-) Díky ti za to <3

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)