Pečená hlíva s bramborovo-fazolovou kaší

Hlíva je nejen moc dobrá, ale taky moc zdravá, takže se snažím ji zařazovat do svého jídelníčku často. Koupila jsem ji na váhu v Tescu a byla mnohem lepší, než ty co se prodávájí už navážené v krabičce. Bohužel jsem neměla čerstvý česnek, který se na pečení hodí mnohem více než sušený, ale i tak to bylo dobré. Příloha je neobvyklá kaše z brambor a bílých fazolí.

Ingredience:
400 g hlívy
česnek (pokud máte čerstvý tak neoloupané stroužky)
pórek
5 lžic oleje
2 lžíce rostlinného másla
tymián
sůl
pepř
polovina plechovky bílých fazolí
pár brambor
trocha rostlinného mléka

Postup:
1. Hlívu natrháme na menší kousky, pórek nakrájíme na kolečka, vložíme do zapékací mísy a polijeme olejem. Okořeníme tymiánem, solí, pepřem a přidáme stroužky česneku a máslo. Vložíme do trouby a pečeme asi 30 - 40 minut
2. Mezitím uvaříme brambory a rozmixujeme s polovinou fazolí a trochou mléka podle chutí dosolíme a opepříme. 

4 komentáře:

  1. Tu hlívu musím vyzkoušet, zatím jsem ji nedokázala uspokojivě zpracovat, takže mimo houbařské období přežívám jen na žampionech

    OdpovědětVymazat
  2. Hlívu chci co nejdřív vyzkoušet :)) Na té fotce vypadá perfektně :))

    OdpovědětVymazat
  3. Akorát jsem dovařila, neměla jsem pórek, tak jsem tam dala nálož cibule a je to moc dobrý :)

    OdpovědětVymazat
  4. Chybí mi v receptu zásadní informace, na kolik stupňů se to peče.

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)