Seitan na žampionech a bramborové harmoniky

Brambory jak já Vás miluji, kolik věcí se z Vás dá udělat - bramboráky, bramborová polévka, zapečené brambory, bramborová kaše... A takhle můžu jmenovat dál a dál. Tyto pečené brambory jsou trošičku pracné a pečou se 60 minut, ale i tak stojí za to. Seitan na žampionech - místo seitanu můžeme použít robi (což je nejvíc) a nebo třeba tofu, kdo co má v lednici (takovej Babica že mě :D). Omáčka je rychlovka, takže brambory doporučuji začít dělat trochu dřív. Komu nevadí cibule určitě ji doporučuji použít a osmažit před žampiony, omáčka bude mít plnější chuť.
Uvědomila jsem si, že neuvádím na kolik stupňů peču něco v troubě - to bude tím, že vlastně nevím na kolik peču, mám teď v Ově takovou idiotskou troubu, která peče strašně divně a nedá se odhadnout na kolik a jak dlouho, čili musím podle oka. Jak říkají v TV respektujte zkušenosti s vlastní troubou :D.

Ingredience na 2 porce:
asi 3 plátky seitanu
200 g žampionů
400 ml vývaru
sójová omáčka
lžíce bramborového škrobu
sůl
pepř

Harmoniky
4 větší brambory
4 stroužky česneku
tymián
lžíci rozpuštěného másla
lžíce olivového oleje
sůl
pepř

Postup:
1. Brambory si očistíme kartáčkem a opatrně do nich uděláme zářezy s asi 3mm rozestupy, řežeme asi do 2/3 bramboru. 
2. Smícháme rozmačkaný česnek a koření s máslem a olejem a snažíme směš natřít do spárů brambory, tato část je nejvíc nudná, ale je nutná. 
3.Dáme péct do vyhřáté trouby, po 30 minutách se pokusíme oddělit od sebe spáry bramboru a můžeme podle potřeby přidat trochu másla. 

Omáčka:
1.Žampiony očistíme od hlíny a oloupeme a nakrájíme na plátky (já je nemyju, vadí mi když jsou mokré). Seitan nakrájíme na nudličky.
2. Na oleji osmahneme žampiony do hněda a potom přihodíme seitan. Osolíme, opepříme a ochutíme sójovou omáčkou.
2. Zalijeme asi 350 ml vývaru a chvilku povaříme. Ve zbytku vývaru dobře rozmícháme škrob a vlijeme do pánve, omáčka začne hned houstnout. Vaříme na mírném ohni asi 10 minut. Podáváme s bramborovými harmonikami. 

6 komentářů:

  1. Naprosto jsem se v tvé oslavné ódě na brambory našla. Lidi si myslí, že jsem blázen, když tvrdím, že kdybych si měla vybrat jedinou surovinu, se kterou budu žít, tak by to byly brambory. Bramborový guláš! Brambory s pořádnou porcí sladké papriky a česneku pečené na tučné dávce oleje! Šťouchané brambory! ACH! Recept se mi líbí, stovky let přemýšlím, jak udělat pořádné UHO jako z jídelny. Jsem milovník oldschool nudného školního jídla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Bramborové harmoniky vypadají na talíři krásně ! To by mě vůbec nenapadlo udělat, ale je to moc hezké :)
    Houby nejím, ale celkově to vypadá moc lákavě..

    OdpovědětVymazat
  3. co se prosím skrývá pod ingrediencí "máslo"? děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přidávám se k dotazu, také by mě to zajímalo. Děkuji :-)

      Vymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)