Nugetky s BBQ omáčkou


Z jídla mám nejradši to nejmíň zdravý - burgry, pizzu, těstoviny, smažený, tučný - MŇAM! Ale omlouvám to tím, že je to všechno vyrobený z kytek, proto to nemůže být tak nezdravý přece. Tyhle nugetky jsou podle mě ukázkovým zdravým junkfoodem. Jsou z luštěnin, jsou bez lepku a jsou pečený! A domácí BBQ omáčka je povznese do výšin. Doporučuju koupit uzený kouř/liquid smoke. Mám ho doma pár dní a je to zázrak.

Nugetky
2 plechovky fazolí/cizrny v nálevu
4 lžíce oleje
4 lžičky oblíbeného koření
kukuřičná strouhanka smíchaná se sezamem
1 a půl hrnku pomletých vloček

Postup:
1) Fazole scedíme a vodu vyšleháme jako bílek do tuha. Samotné fazole rozmixujeme, ale ne uplně na kaši.
2) Fazole přidáme ke sněhu, přilijeme olej, zamícháme a přisypeme koření. 
3) Tvarujeme nugetky, které obalujeme v kukuřičné strouhance.
4) Pečeme dozlatova na 180 °C asi 25 minut ( v polovině pečení obrátíme).


BBQ omáčka
4 rajčata
1 cibule nasekaná
4 stroužky česneku na plátky
2 lžíce olivového oleje
2 lžíce tmavé sójové omáčky
1 lžíce jablečného octa
1 lžíce hořčice
1 lžíce uzeného kouře (nebo uzené papriky)
pár ks namočených sušených švestek
sůl
pepř

Postup:
1) Rajčata nařízneme, spaříme horkou vodou a vložíme do ledové a oloupeme.
2) Na oleji osmahneme cibulku s česnekem a poté přidáme nakrájená rajčata, dusíme do změknutí rajčat pár minut.
3) Přidáme sójovku, ocet, hořčici, kouř a nakrájené scezené švestky. 
4) Rozmixujeme a dochutíme solí a pepřem.



4 komentáře:

  1. Ahoj, vypada to skvele! Uz jsem podle tebe delala mrkvový hotdogy a byla to ňamka! :) Chtěla bych se zeptat, jestli más odhad, kolik jsi měla z těch dvou plechovek fazolí nakonec nugetek? Chtela bych je zkusit na véču pro deset lidí, takže kdybys jen tak přibližně věděla,dost by mi to pomohlo při nákupu surovin. Díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi uz bude pozde na odpoved, ale preci - dneska jsem zkousela a mela jsem 1 a pul plechu nuggetek...cca 35 kousku

      Vymazat
  2. To vypadá super..BBQ na všechno! :P

    OdpovědětVymazat
  3. super az na tu reklamu na makro kde rozumej rybam hmm fakt vegastyle

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)