Nugetky s BBQ omáčkou


Z jídla mám nejradši to nejmíň zdravý - burgry, pizzu, těstoviny, smažený, tučný - MŇAM! Ale omlouvám to tím, že je to všechno vyrobený z kytek, proto to nemůže být tak nezdravý přece. Tyhle nugetky jsou podle mě ukázkovým zdravým junkfoodem. Jsou z luštěnin, jsou bez lepku a jsou pečený! A domácí BBQ omáčka je povznese do výšin. Doporučuju koupit uzený kouř/liquid smoke. Mám ho doma pár dní a je to zázrak.

Nugetky
2 plechovky fazolí/cizrny v nálevu
4 lžíce oleje
4 lžičky oblíbeného koření
kukuřičná strouhanka smíchaná se sezamem
1 a půl hrnku pomletých vloček

Postup:
1) Fazole scedíme a vodu vyšleháme jako bílek do tuha. Samotné fazole rozmixujeme, ale ne uplně na kaši.
2) Fazole přidáme ke sněhu, přilijeme olej, zamícháme a přisypeme koření. 
3) Tvarujeme nugetky, které obalujeme v kukuřičné strouhance.
4) Pečeme dozlatova na 180 °C asi 25 minut ( v polovině pečení obrátíme).


BBQ omáčka
4 rajčata
1 cibule nasekaná
4 stroužky česneku na plátky
2 lžíce olivového oleje
2 lžíce tmavé sójové omáčky
1 lžíce jablečného octa
1 lžíce hořčice
1 lžíce uzeného kouře (nebo uzené papriky)
pár ks namočených sušených švestek
sůl
pepř

Postup:
1) Rajčata nařízneme, spaříme horkou vodou a vložíme do ledové a oloupeme.
2) Na oleji osmahneme cibulku s česnekem a poté přidáme nakrájená rajčata, dusíme do změknutí rajčat pár minut.
3) Přidáme sójovku, ocet, hořčici, kouř a nakrájené scezené švestky. 
4) Rozmixujeme a dochutíme solí a pepřem.



10 komentářů:

  1. Ahoj, vypada to skvele! Uz jsem podle tebe delala mrkvový hotdogy a byla to ňamka! :) Chtěla bych se zeptat, jestli más odhad, kolik jsi měla z těch dvou plechovek fazolí nakonec nugetek? Chtela bych je zkusit na véču pro deset lidí, takže kdybys jen tak přibližně věděla,dost by mi to pomohlo při nákupu surovin. Díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi uz bude pozde na odpoved, ale preci - dneska jsem zkousela a mela jsem 1 a pul plechu nuggetek...cca 35 kousku

      Vymazat
  2. To vypadá super..BBQ na všechno! :P

    OdpovědětVymazat
  3. super az na tu reklamu na makro kde rozumej rybam hmm fakt vegastyle

    OdpovědětVymazat
  4. Manžel se synem se můžou utlouct po nugetech s BBQ omáčkou. Dělám je občas doma a pokaždé chutnají naprosto úžasně. Omáčku dělám, tak že do mixeru dám různé druhy koření, česnek a trochu medu. Z toho vznikne naprosto luxusní omáčka, která je výborná k nugetem, ale i ke grilované zelenině.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj všichni, musím se s vámi podělit o moji vášeň pro nugetky s BBQ omáčkou. Tohle jídlo miluje můj manžel. Ale přemýšlela jsem, jestli bych mohla použít titanové nádobí na jeho přípravu. Slyšela jsem, že je to nádobí, které se rychle ohřeje, a že se na něm perfektně smaží. Myslíte, že by to mohlo být pro moje nugetky to nejlepší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, když jsem před pár měsíci dostala titanové nádobí od mojí maminky, tak jsem byla úplně nadšená. Rychle se zahřeje, takže smažení řízků na pánvi jde hladce a rychle. Navíc se mi na něm zatím nic nepřipálilo, a tak se nemusíte bát, že by se vám nugetky připálily. Já bych to určitě zkusila, může to být super tajná zbraň pro vaše nugetky.

      Vymazat
    2. Ahoj, titanové nádobí je podle mě perfektní volbou pro přípravu vaší BBQ omáčky k nugetkám. Pánev se rychle zahřeje a výborně se na ní smaží. Já jsem si jí pořídila na stránkách zgastro.cz, kde mají velký výběr. Zatím se mi nic nechytlo a mytí je, taky brnkačka. Takže se vám určitě budou dobře smažit vaše nugetky.

      Vymazat
    3. Dobrý den, to zní dobře, já taky miluju nugetky s BBQ omáčkou. Souhlasím, že titanové nádobí je na ně tou nejlepší volbou pro jejich pečení. Pánev se rychle zahřeje na smažení, takže vaše nugetky budou křupavé. Já je doma smažím pokaždé, když se sejdeme celá rodina a vždycky se po nich jen zapráší. Přeji hodně štěstí s výběrem nového nádobí.

      Vymazat
  6. Teda musím říct, že tohle vypadá fakt jako hodně chutně. A to nemám moc ty cizrnové / fazolové věci ráda. :) Osobně jsem vegetariánka, ale hodně si tady hlídám, jaké výrobky co obsahují. I přestože jsem se pro něco rozhodla, tak nechci, aby moje tělo strádalo. Přijde mi, že v tomhle jsem tak trochu taky jednorožec. :-D

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)