"Fish & Chips"

Chybí občas nějakému veganovi maso, nebo ryba? Pokud je to vegan především z etického důvodu jako já, tak odpověď zní ANO! Proč si ho teda nedám? Protože si okamžitě vzpomenu na ty videa jako je Earthlings, pokud se jednou podíváte na tento film, není cesty zpět. Pro nás je mnohem těžší maso přestat jíst, než pro ty, kterým prostě nechutná. Tak nesuďte prosím a odpusťte si věty typu "Proč máte potřebu pořád něco nahrazovat, prostě to nejím a hotovo...". Dziękuję :)
Tyto fish & chips jsou prostě skvělé, jsou udělané z lilku a strukturou opravdu připomínají rybu! Musíte to zkusit, fakt že jo :) Recept na "rybu" je od jedné trochu šílené slečny Candice (její stránky zde) a hranolky jsem dělala podle sebe. Dělám je z předvařených brambor, jelikož je to rychlejší. Podáváme je s oblíbenou sojanézou, nebo domácí z tofu. 

Fish
1 lilek
1 a půl lžíce mletých řas
1 lžíce sušeného česneku
1 lžíce citronové šťávy
2 hrnky vývaru

Pivní těstíčko
2,5 dl piva
hrnek mouky (dle vlastního výběru)
půl hrnku mouky na obalení
1 lžíce mletých řas
1 lžíce sušeného česneku
1/4 lžíce pepře
1 lžíce soli

Postup:
1. Lilek oloupeme a nakrájíme podélně na plátky, naložíme do vývaru s ostatními ingrediencemi na 3-5 hodin.
2. Smícháme vše kromě mouky na obalení a lilek nejprve vkládáme do těstíčka a potom do mouky.
3. Smažíme v hlubokém oleji několik minut z každé strany dozlatova. Odkládáme na papírový ubrousek a poté ještě posolíme.

Domácí hranolky
několik brambor uvařených skoro doměkka
olej
sůl
grilovací nebo jiné oblíbené koření

Postup:
1. Předvařené brambory oloupeme a nakrájíme na hranolky.
2. V misce smícháme s olejem, solí a kořením.
3. Pečeme v troubě podle potřeby (asi 30 minut) a nezapomínáme obracet.

7 komentářů:

  1. Hmmm, to taky nevypadá vůbec špatně :)
    (Můžeš prosím zrušit potvrzování při vkládání komentářů?)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten úvod jsi dokonale vystihla :) Kdo jednou viděl Earthlings, už nemůže zpět...a taky jsem byla masožrout na entou :D A fish&chips?! ...zkrátka jedno obrovské veledíky za veganskou verzi!!!!!!! Co nejdřív vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta druhá fotka vypadá až děsivě přesvědčivě, wow! Tohle ale musím vyzkoušet, protože v Anglii mě neskutečně mrzelo, že jsem nikde nenašla vege variantu. Tak aspoň doma. :)

    OdpovědětVymazat
  4. vypada to uzasne, ale my doma nepouzivame olej a nejime smazena jidla...tak me napada, myslis, ze by to slo hodit do trouby?

    OdpovědětVymazat
  5. Taky takhle děláme lilek a musím říct, že mě to hodně baví. :) Já jsem se teda naučila i to, že ještě před zpracováním ten lilek trochu orestuji a zaflambuji. Jen to chce použít kvalitní alkohol, ať to má trochu chuť a nějak to funguje. :) Takže jako za mě fish and chips z lilku naprosto super nápad. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jím nejradši rybu s grilovanou zeleninou :-) . Jen máslo, lehce osolit, opepřit a pokapat citrónem. Víc není třeba. Jinak zanikne chuť ryby a to je velká škoda :-) . S manželem chodíme často na ryby, takže máme přísun čerstvých ryb, které jsou nejlepší :-) . Na ryby chodíme ve speciálním oblečení , které je takové hnědo zelené, aby dobře splynulo s přírodou :-) .

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)